Podstawowe funkcje:
- opis organizacji obejmujący inwentaryzację zasobów, strukturę procesów biznesowych i grupy zasobów chronionych
- zarządzanie uprawnieniami i rolami w realizowanym procesie, co odpowiada jednoznacznemu określeniu odpowiedzialności za korzystne działania
- matryca strat biznesowych, przygotowana w oparciu o zagrożenia i podatności charakterystyczne dla przedsiębiorstw wodno-kanalizacyjnych
- zarządzanie incydentami (awariami), a w szczególności:
- pozyskiwanie informacji o incydentach;
- analiza cyklu życia incydentu;
- ocena skutków wystąpienia incydentów;
- tworzenie i realizacja planów działań zmierzających do eliminacji tych skutków
- prowadzenie statystyk służących do doskonalenia działań - zarządzanie dokumentami i ich obiegiem
- plany awaryjne i procedury testowe, a w szczególności:
- planowanie działań na wypadek sytuacji kryzysowej;
- przygotowanie do działań (ćwiczenia i symuacje);
- zarządzanie działaniami w sytuacji kryzysowej - raportowanie, mierniki efektywności, statystyka