Podstawowe funkcje:

  • opis organizacji obejmujący inwentaryzację zasobów, strukturę procesów biznesowych i grupy zasobów chronionych
  • zarządzanie uprawnieniami i rolami w realizowanym procesie, co odpowiada jednoznacznemu określeniu odpowiedzialności za korzystne działania
  • matryca strat biznesowych, przygotowana w oparciu o zagrożenia i podatności charakterystyczne dla przedsiębiorstw wodno-kanalizacyjnych
  • zarządzanie incydentami (awariami), a w szczególności:
    - pozyskiwanie informacji o incydentach;
    - analiza cyklu życia incydentu;
    - ocena skutków wystąpienia incydentów;
    - tworzenie i realizacja planów działań zmierzających do eliminacji tych skutków
    - prowadzenie statystyk służących do doskonalenia działań
  • zarządzanie dokumentami i ich obiegiem
  • plany awaryjne i procedury testowe, a w szczególności:
    - planowanie działań na wypadek sytuacji kryzysowej;
    - przygotowanie do działań (ćwiczenia i symuacje);
    - zarządzanie działaniami w sytuacji kryzysowej
  • raportowanie, mierniki efektywności, statystyka